Tillbaka i Sydney

Lördag kvällen var trevlig. Alla från Björns jobb med familjer träffades och fick fördrink. Sen fick vi buffé. Maten var okej, sällskapet bättre! Vi hade en trevlig kväll.

På söndagen var det dags att återvända till Sydney. Vi skulle bli skjutsade av Frank, chefen här i Australien. Vi var uppe tidigt så vi passade på att ta en promenad till en utsiktsplats i närheten. Det var otroligt vackert! Man såg the Three Sisters från ett annat håll och utsikten över dalen var helt otrolig. På vägen såg vi en del fåglar, bl a kakaduor och en kookaburra!

När vi kom tillbaka till hotellet var det dags att checka ut. Björn, sonen och jag tog en sista sight-seeing tur runt Blue Mountains med Frank. Det är helt otroligt vackert där uppe. Väl tillbaka igen åkte vi mot Sydney med Frank och hans familj i två bilar. Jag åkte med mamman Wendy och deras två döttrar, och Björn och sonen åkte med Frank. Frank hade planerat att vi skulle åka till deras hus och sen ta en sväng runt Sydney och sen äta middag.

De bodde jättevackert! Vi blev bjudna på fika och frukt och sen ville tjejerna åka och bada. Vi åkte till Shelley Beach som ligger bredvid Manly Beach. Det var ett jättefint ställe och det var varmt i vattnet. Björn och sonen badade med de andra men jag stannade i land denna gång. Den här stranden ligger lite skyddat från vågor och strömmar. Perfekt om man är och badar med små barn. När de badat klart åkte vi runt och tittade lite och sen hittade vi en pizzeria. Efter middagen blev vi skjutsade till hotellet och när vi klev in på rummet kl 21,30 var vi rejält trötta! En trevlig och intensiv dag.

I morse gick vi ut på stan och åt frukost. Vi bestämde oss för att ta med oss badkläder och börja med att ta tåget till Darling Harbour och sen vidare till någon strand. I Darling Harbour finns Wildlife Sydney och Sydney Aquarium. Det var jättebra ställen! På Wildlife Sydney såg vi bl a kängurur och koalor, och på Sydney Aquarium fanns hajar, krabbor, rockor och annat från havet.

När vi var klara i Darling Harbour tog vi tåget till Bondi Junction och knallade till Bondi Beach. Det är en ganska lång promenad som säkert tog 40 minuter i hettan. Väl framme kände vi igen oss från TV. 🙂 Vi såg livräddartornet och kände igen byggnaderna runt omkring. Vi bytte om, låste in våra saker och gick ner i vattnet. Vågorna var jättestora och strömmarna rejält starka. Nu har vi badat på Bondi Beach! 🙂

Vi tog en taxi tillbaka till hotellet, rejält trötta och lite brända. Efter en mycket skön dusch gick vi ut och åt middag på en mysig restaurang. På vägen hem köpte vi med oss en massa godis och nu tar vi det lugnt på hotellet. Snart dags att sova! 🙂